Diakonemblem
Foto: Madelen Zander/Ikon

Lediga jobb hos oss just nu

Vi söker ytterligare en diakon. Sista ansökningsdag den 30 juni.

Vi utökar diakonin och anställer vår tredje diakon!

Ystad-Sövestads församling vill vara en öppen växtplats med Gud och människan i centrum. Som kyrka ska församlingen vara mitt ibland människor, som en naturlig del i livet. När något händer – en kris, en katastrof, en utmaning – så finns vi där tillsammans med övriga samhället.

Diakonin i Ystad-Sövestads församling verkar i hela dess församlingsområde – både i staden Ystad och ute i byarna Hedeskoga, Bromma, Sövestad, Högestad och Baldringe. Du kommer att ha din placering i Ystad.

Om oss

Som en i diakoniarbetslaget och medarbetare i Ystad-Sövestads församling får du möta ett arbetslag som vill vara kyrka här och nu. Ett arbetslag med olika kompetenser som vi vill ta vara på och göra något gott av.
Vi tror på en kyrka som är närvarande i människors liv och som vill förmedla hopp i en utsatt tid.
Vi tror också på en kyrka som ser möjligheter i att samverka med andra.

Att kunna ställa om efter de samhällsförändringar som sker och vara öppen för samverkan med andra aktörer i vårt samhälle är ett måste i tjänsten.

Om dig

Vi söker dig diakon som med din breda erfarenhet kan ta egna beslut när stunden kräver. Du bör vara flexibel, beredd på snabba omställningar både vad gäller arbetsuppgifter och arbetssätt, och kunna stå på egna ben.
Du bör trivas med att både arbeta självständigt som i grupp.

Där vi står idag i vårt diakonala arbete kommer du att möta de mest utsatta i samhället. Egenskaper som trygg, lugn, prestigelös sätter vi värde på.

Vi hoppas också att du som söker är öppen, lyhörd och inkännande i samtal och möten.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar om tjänsten

Kyrkoherde Susanne Keyser 0411-692 06
E-post: susanne.keyser@svenskakyrkan.se

Diakon Christine Dahlberg 0411-692 28
E-post: christine.dahlberg@svenskakyrkan.se

Fackliga företrädare

KyrkA                                                                                            maria.eriksson@kyrka.se, facklig ombudsman, tel. 072-721 95 69

Akademikerförbundet SSR
bodil.wiktorssonbengtsson@svenskakyrkan.se tel. 0431-437562

Sista ansökningsdag: 2024-06-30

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan skickas till

Märk ditt mejl ”Diakontjänst”.

ystad-sovestads.forsamling@svenskakyrkan.se

Bifoga