1 april: Musikgudstjänst i Klosterkyrkan

Nyhet Publicerad

"7 ord", sånger som gensvar till Jesu sista ord på korset, framförs av körer, solister och musiker.

Bered dig på en finstämd musikupplevelse på musikgudstjänsten i Klosterkyrkan annandag påsk, 1 april, klockan 16.

Präst är Anna Jerrhag, musiker Elinore Uvemark.

”7 ord” av Ulf och Åsa Nomark framförs. Dessutom är Nomarks, som alltså skrivit text och musik, på plats vid framförandet.

”7 ord” är en modern musikgudstjänst som rör sig i gränslandet mellan gospel, pop och visa. I nio sånger får vi möta hela påskens drama utifrån Jesu sista sju ord på korset. Allt filtrerat genom den värld vi lever idag, vår världs rädslor och utmaningar, men också kärleken och allt det vackra.

Sången och musiken varvas med textläsningar och bildspel.

Medverkande: United Gospel Choir och kören Rejoice, Christoffer Wallin, sax och rytm, Elvin Wallin, bas, Ulf Nomark, piano, Åsa Nomark, sång och Cajsa Karlsson som rappar i en av låtarna.

Totalt är det ungefär sextio medverkande som bjuder på ”7 ord”.