Vattnet på kyrkogårdarna

Nyhet Publicerad

Eftersom vädret fortfarande är kallt, med minusgrader vissa nätter, måste vi ha vattnet på kyrkogårdarna avstängt ett tag till.

Det är fortfarande ofta kallt på morgnarna och vissa nätter kryper temperaturen ner under nollstrecket. Därför måste vattnet fortsätta vara avstängt på kyrkogårdarna en tid till.

Startar vi vattnet finns det risk att vattenposterna fryser sönder, vilket leder till höga reparationskostnader och vattenläckor och att vi i så fall inte kan sätta igång vattnet när det behövs.

Vi förstår att en del av er gärna hade sett att vattnet skulle slås på till påsk. Men, eftersom påsken varierar i tidpunkt från år till år och i år är väldigt tidig, så är det inte möjligt att låta vattnet gå igång redan till påsk.

Det är heller inte möjligt att säga exakt när vattnet slås på eftersom allt alltså handlar om vädret.

Vi ber om förståelse för detta och håller så klart tummarna för lite mer värme!