Nå ut

Nomineringsgrupperna ansvarar själva för att göra sina egna informationsinsatser, både om att ni ställer upp i kyrkovalet och vad gruppen vill åstadkomma.

Kontakta gärna valnämnden för att höra om de har några planer på att skapa arenor för nomineringsgrupperna. Församlingen eller pastoratet kan hjälpa dig att komma i kontakt med valnämnden där du bor.

Svenska kyrkans logotyp

Nomineringsgrupperna är avsändare för sin information och ska därför inte använda Svenska kyrkans logotyp i sina annonser, affischer eller annan information. Kyrkovalets signalelement kan dock användas.

Signalelement för kyrkoval 2025

Signalelement för kyrkovalet 2025 består av den lila bågen med texten Kyrkoval 2025. Bågen placeras alltid i nederkant och alltid så utfallande som möjligt på en sida eller i en annons (om skrivare eller kopiator inte medger ”riktigt utfall”, placeras signalelementet så nära kanten som möjligt).

Nedan finns olika varianter av signalelementet: Med och utan valperioden ”Kyrkoval 8-21 sept 2025”, för placering i vänster eller höger hörn. Samtliga finns även i versioner med eller utan utfall (.png = utan utfall, .pdf = med utfall).

Mer information om visuellt tillägg för kyrkovalet, signalelement och lila färg.

Färgkod för kyrkovalets lila färg

Den lila färg som används i kyrkovalet 2025 har följande koder:

CMYK: 40/100/0/0
RGB: 167/22/128
HEX: #a71680
PMS: 7655C (på bestruket papper)
PMS: 2352U (på obestruket)​