Lyssna

Bli medlem

Som medlemmar i Svenska kyrkan tar vi tillsammans ansvar för en värld där människovärde, kärlek och en hållbar livskvalitet får stå i fokus. I det arbetet är varje medlem viktig, inte minst du!

Var med och dela livet

I Svenska kyrkan delar vi många av livets skeenden med varandra. Vi möts i svårigheter och i glädje. Vi möts vid dop och konfirmation, vigsel och begravning, i barngrupper och gudstjänster, på konserter och körövningar, i samtal och på språkcaféer.

Varje medlem är också med och bidrar till ett rikt kulturliv, till att bevara vårt kulturarv och till det internationella bistånds- och utvecklingsarbetet.

Välkommen till Svenska kyrkan!

Så blir du medlem

Välkommen som medlem i Svenska kyrkan. Här kan du enkelt anmäla inträde genom att fylla i en blankett eller kontakta oss.

Det här ger medlemskapet

Som medlemmar i Svenska kyrkan verkar vi tillsammans för en gemenskap som stärker, lyfter och ger hopp. Här kan du läsa mer om vad kyrkoavgiften går till.