Visningar av Uppsala domkyrka

Att delta i en guidad visning av domkyrkan eller museet Skattkammaren gör ditt besök extra minnesvärt. Titta i lugn och ro medan guiden berättar och svarar på frågor.

This page in English

Domkyrkans visningsverksamhet vänder sig till alla. Vi anpassar visningen efter deltagarnas ålder och förutsättningar. Meddela gärna vid bokning om ni vill att guiden betonar en viss tidsperiod eller ämnesområden.

Vi erbjuder visning av domkyrkan, museet Skattkammaren och av utemiljön nära domkyrkan. Det är däremot inte möjligt att besöka domkyrkans torn.

För enskilda besökare finns öppna visningar på bestämda tider. Grupper är välkomna att boka egen visning. Läs mer om öppna och bokade visningar nedan.

Visningsfilmer från Uppsala domkyrka

Här hittar du temavisningar, historiska visningar och utflykter till domkyrkans gömda rum, alla i kortfilmsform med medverkan av katedralens kunniga medarbetare. Välkommen in under valven!

Foto: Anders Damberg