Aktuellt i Carl Johans pastorat

Här listas nyheter i Högsbo, Carl Johans, Oscar Fredriks och Masthuggs församling.

Nyheter i Carl Johans pastorat

Diakon på telefon sommaren 2024

Publicerad:

Under sommaren är drop in för samtal och stöd stängt. I stället nås diakon på telefon via receptionen.

Elvakaffe i Masthugget

Publicerad:

Vi möts över kaffe och kaka i Klingnersalen, i Masthuggskyrkans annex. Om vädret blir bra sitter vi utomhus på kullerstenarna på den östra sidan.

Sommarträff i Kungsladugårds kyrka

Publicerad:

Fyra vardagsförmiddagar finns fika framdukat och det är bara att kliva in. Det första av tillfällena bjuder sommarjobbande ungdomar på sina kunskaper om mobiler. Vill du vara med på det behöver du anmäla dig.

Präst sökes!

Publicerad:

Är du mångsidig som präst och kan/vill arbeta med olika åldersgrupper och verksamheter? Har du ett intresse för och en vilja att tänka nytt kring gudstjänstliv och tillsammans med andra utveckla kyrkans tillgänglighet och relevans för människor i vår tid? Då ska du söka det här jobbet!

Hoppets duva

Publicerad:

En manifestation av hopp, fred och gemenskap vid Masthuggskyrkan