Foto: Magnus Aronsson

Teckenspråkig verksamhet

För dig som är teckenspråkig finns gudstjänster och träffar på olika platser i Västsverige. Det finns också möjlighet att få teckenspråkiga dop, vigslar, begravningar och konfirmation. Andra verksamheter är digitala träffar, enskilda samtal och pilgrimsvandringar.

Vi som arbetar med teckenspråkig verksamhet är:

Sofie Strid

Präst, Teckenspråkig verksamhet

Mer om Sofie Strid

Teckenspråkig präst i Göteborgs stift. Har gudstjänster, dop, konfirmationser, vigslar, begravningar och enskilda samtal. En präst har absolut tystnadsplikt vid enskilda samtal.

Camilla Lans

Diakon, teckenspråkig verksamhet

Mer om Camilla Lans

Teckenspråkig diakon i Göteborgs stift. Håller andakter och gör besök på äldreboenden, gör hembesök, har stödsamtal och ekonomisk rådgivning. En diakon har tystnadsplikt vid enskilda samtal.

Båda gör sjukhusbesök och jobbar nära andra aktörer i teckenspråkiga nätverk.

Sociala medier

Följ med oss där vi är när saker händer. Vi finns på flera olika sociala plattformar. Vi delar med oss av uppdateringar och information av saker som har eller kommer att hända. Du är välkommen att klicka dig fram till alla ställen vi finns digitalt på länkarna här nedanför.

Händer i kyrkan

Teckenspråkig verksamhet inom Svenska kyrkan har en egen tidning. Den heter ”Händer i Kyrkan”.