Bibelstudiegrupper

Sjuttiosju böcker mellan två pärmar. Profetior, kärlekspoesi, ordspråk och historisk böcker. Texter som tröstar och utmanar. Texter som människor speglat sig i under flera millennier. Texter där vi anar Gud. Bibeln är en spännande bok – välkommen till våra bibelstudiegrupper!

Bibelstudiegrupp kring Apostlagärningarna - Ända till jordens yttersta gräns...

Tådopp och djupdyk i Apostlagärningarna!
Apostlagärningarna skrevs av Lukas och är fortsättningen på Lukasevangeliet. Den handlar om Kyrkans första stapplande steg, hur de första kristna hittar sin identitet och hur de lämnar det lilla rummet Jerusalem och börjar rörelsen ut i världen. Vad är det att vara en församling? Vem är kristen?

Träffarna kommer att vara i Landeryds, Femsjö, Unnaryds och Hyltebruks församlingshem kl 18:00 och du är varmt välkommen vart du än bor.

Vårterminen 2024:
24 januari i Hyltebruk
6 februari i Landeryd
21 februari Femsjö
6 mars i Hyltebruk
19 mars i Landeryd
10 april i Hyltebruk
17 april i Unnaryd
24 april i Landeryd

Ekumenisk samtalgrupp ”Samtal om livet”

Välkommen till den ekumeniska samtalsgruppen Samtal om livet.
Tillsammans klurar vi på de stora och små frågorna, de eviga och de aktuella.

Vi träffas onsdagar udda veckor kl 18:00 i Unnaryds församlingshem.