Ungdomar i roliga dräkter som gör tummen upp.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Anmälningssida - konfirmation

Anmälan för konfaläsår 2024/25 i Västra Frölunda pastorat.

Västra Frölunda pastorat erbjuder konfirmationsläsning i alla fem församling. Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborg.

Nedan finns ett anmälningsformulär där du fyller i ditt förstahandsval och ditt andrahandsval. Detta bör du göraeftersom grupperna kan hinna bli fulltecknade. Längre ner på sidan finns alla grupperna presenterade. Vid frågor och funderingar är det bara att höra av sig!

Hur går anmälan till?

När du skickat in anmälan via formuläret (INTE till gruppernas kontaktpersoner) får ni ett autosvar om att anmälan kommit fram. Sen får du svar under de närmaste veckorna om du fått plats i gruppen eller ej. Får du inte plats i gruppen du valt som förstahandsval tittar vi på ditt andrahandsval. I händelse av att även den gruppen blivit full hänvisar vi till pastoratets andra grupper (obs, till gruppen i Näsets församling kan man stå i kö om gruppen blivit full).

2024-04-24 19.44: SOMMARKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:40 SEGLINGSKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:46 SKIDKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

De grupper som fortfarande har platser kvar, är de som går att välja nedan.

1. Mitt förstahandsval är: (kryssa för namnet på den grupp du helst vill gå i)

2. Mitt andrahandsval är: (kryssa för den grupp som du vill ha som back up om ditt förstahandsval blir fullt)

Se pastoratets konfagrupper här

Konfirmation 2024/25

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2010.

Information om personuppgiftshantering i samband med anmälan:

Genom att skicka in anmälan ger du samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter. Dessa uppgifter används av församlingen eller pastoratet för att kunna hålla kontakten med konfirmanden och vårdnadshavarna under konfirmandtiden. Uppgifterna skickas till ansvariga i respektive församling. Läs mer om vår hantering av personuppgifter längst ner på sidan.

Mer om konfirmation:

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

Expeditionen - kontakta oss

För allmänna frågor & bokning av dop, vigsel och begravning

Telefontid måndag - fredag 09.00-14.00

E-post till pastoratet: vastrafrolunda.pastorat@svenskakyrkan.se

Tänk på att: När du mailar om en kyrka eller församling - skriv då i mailet vilken kyrka/församling du avser för att vi snabbare ska kunna hjälpa dig.

Postadress för alla fem församlingar + pastoratet är:
Församlingens namn eller Västra Frölunda pastorat
Frölunda kyrkogata 2
421 47 Västra Frölunda

Så behandlar vi dina personuppgifter

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.