Någon spelar kyrkorgel.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Musik och konserter

Här hittar du konserter och musikgudstjänster i kyrkorna i västra Göteborg.

Musik i kyrkan

Kristian och Karin går över ett övergångsställe. Karin tittar in i kameran och ler.

Musikgudstjänst i Näsets kyrka

"Övergångar." Det finns inget slut, det finns ingen början, det finns bara övergångar. Karin Blennermark, sång, och Kristian Hvitfeldt, sång och piano, söndag 18 augusti 17.00.

Musik på kyrkbacken

Välkommen till årets upplaga av Musik på kyrkbacken. Fyra söndagar i augusti kl. 17.00 bjuder vi in till utomhuskonsert vid Älvsborgs kyrka för alla åldrar. Det blir 35-40 minuters levande, härlig musik av olika slag framförd av professionella musiker boende i vår stadsdel och församling.

Musik med stor variation, i vår somriga södra skärgård.

Sommarmusik i skärgården

Nu är det dags för Styrsö Kammarmusikdagar 2024! Konserter 25-27 juli i Styrsö kyrka. Läs mer här.

Musik i Göteborg

Solljus reflekteras i en kyrkorgels pipor.

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.

Musikbrevet Västra Frölunda pastorat

Vill du prenumerera på ett digitalt nyhetsbrev för konserter, musikgudstjänster och andra musikaliska evenemang i våra kyrkor? Anmäl dig här!

Vill du själv mucisera?

Sjung i kör

Upplev glädjen i att sjunga tillsammans, utveckla din sångröst, berör andra med din sång. I pastoratet finns flera olika körer som söker sångare, både i projekt och terminsvis. Kika här!