En person serverar soppa och bröd till äldre.

Torsdagar på Näset

På torsdagar är det sopplunch och ett efterföljande föredrag eller en annan trevlig programpunkt i Näsets kyrka. Här hittar du höstens program.

Torsdagar på Näset i Näsets kyrka.

Torsdagar på Näset kan vara ett välkommet avbrott i vardagen och ett bra tillfälle till gemenskap, ha trevligt, att träffa vänner och stifta nya bekantskaper och att äta tillsammans. I anslutning till serveringen erbjuds också ett varierat program.

11.45 Lunchbön
12.00 Soppa
12.45 Program

5/9 Musikquiz - Gott & blandat
Testa dina kunskaper i musik! Det blir musiktävling med en blandning av sött och salt, gott och blandat. Med Tomas Sjöström Thöfner.

12/9 Den lustige tid nu är
Konsert med Helena Ek, sång, fiddla, vevlira och Peter Janson, kontrabas.

19/9 Bibelns kvinnor – Elisabeth
Utifrån Charlotte Frycklunds bok Bibelns kvinnor funderar vi tillsammans kring några av kvinnorna i bibeln, deras livsöden, deras tro och vad det kan betyda för oss idag. Karin Bergenheim leder samtalet.

26/9 Smaka på Guds ord
VT Carlheim, präst och andlig vägledare talar om hur vi kan få smaka på Gudsordet inifrån. Med utgångspunkt i en nyutkommen bok Smaka på Guds ord vill författarna leda oss till förnyad bibelläsning och meditation över bibelns berättelser.

3/10 Henrik Orrbeck, Frikyrkor i Göteborg
Om frikyrkornas historia i Göteborg med Henrik Orrbeck.

10/10 Ikonen - en gudomlig närvaro
Li Wikström och Kajsa Hagerius berättar om ikonens teologi, betydelse för kyrkan och den egna andakten.

17/10 Gammalt och nytt, musik med Råda dragspelsklubb

24/10 Bibelns kvinnor – Maria, Jesu mor

31/10 Rederietquiz med Julia Jonsson
Testa dina kunskaper i den klassiska SVT-serien!

7/11 I Karl-Oskar och Kristinas fotspår
Med drömmen om ett bättre liv… följ med på en utvandringsresa till Amerika för över 100 år sedan. Med Roger Bodin.

14/11 Näsets nya diakon Helena har ordet
Om vad diakoni är för henne och vägen att bli diakon.

21/11 Konsten att bli äldre, Nenne Hessel
En reflektion kring att se närmare på sig själv och hur man vill leva sitt liv framöver.

28/11 Bibelns kvinnor - Hanna
Utifrån Charlotte Frycklunds bok ”Bibelns kvinnor” funderar vi tillsammans kring några av kvinnorna i bibeln, deras livsöden, deras tro och vad det kan betyda för oss idag

5/12 Göteborgs stifts fromhetstraditioner
Med Jenny Rogestedt.

12/12 Bibelns kvinnor – Den kananeiska kvinnan

19/12 Julmys

Tilda  Nordstierna

Tilda Nordstierna

Församlingsherde i Näsets församling, Västra Frölunda pastorat

Näsets församling

Välkommen till Näsets kyrka och församlingshem på Hammarvägen 6 i Västra Frölunda. Här finns också förskolan Pärlan.