Panelsamtal. Man i fotölj samtalar med tre gäster.
Evenemang

Act Svenska kyrkan deltar på olika arenor för att nätverka med andra och påverka den politiska debatten. Vi har även egna evenemang där vi samlar engagerade från både Sverige och världen.

Ett järnkors och en lila skylt med texten Bokmässan syns suddigt i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan på Bokmässan

Fira med oss! Under Bokmässan presenterar vi en ny bok och en fotoutställning som visar 150 år av Svenska kyrkans arbete för en bättre värld. Missa inte seminarierna om framtidens mission!

Engagera dig genom din församling

Ditt engagemang för Act Svenska kyrkan behövs! För det är genom det lokala engagemanget här hemma i Sverige som viktiga arbetet som pågår ute i världen kan fortsätta. Du kan engagera dig både som ideell och anställd inom Svenska kyrkan.

Personer som kramas

Göra skillnad 2024

Helgen 12–13 oktober fyller vi Uppsala Konsert & Kongress med härliga möten, inspirerande samtal och hoppfulla berättelser från vårt världsvida sammanhang. Varmt välkommen att vara med!

Logotyp MR-dagarna

Mänskliga rättighetsdagarna

Den 14-15 november 2024 är det dags för Mänskliga Rättighetsdagarna att ta plats i Skellefteå. Temat är ”Rättigheter i omställningens tid”.

Politikertält och människor bortom en damm.

Act Svenska kyrkan i Almedalen

Act Svenska kyrkan bjuder in till samtal om såväl dagens bistånd som framtidens internationella samarbete.