Panelsamtal. Man i fotölj samtalar med tre gäster.
Evenemang

Act Svenska kyrkan deltar på olika arenor för att nätverka med andra och påverka den politiska debatten. Vi har även egna evenemang där vi samlar engagerade från både Sverige och världen.

Ryggtavlor på åhörare som lyssnar till en präst som talar på Bokmässan.

Bokmässan

Under Bokmässan 2023 arrangerade Act Svenska kyrkan flera intressanta seminarier om aktuella frågor som, "välviljans rasism", etiskt ansvar vid kommersiella investeringar i fattiga länder samt valet i Zimbabwe.

Logotyp MR-dagarna

Mänskliga rättighetsdagarna

Den 15-15 november 2024 är det dags för Mänskliga Rättighetsdagarna att ta plats i Skellefteå. Temat är ”Rättigheter i omställningens tid”.

Politikertält och människor bortom en damm.

Almedalsveckan

Almedalsveckan äger rum 25-28 juni 2024. När utmaningarna i såväl Sverige som i vår omvärld är större än på länge, är det viktigt att delta i de demokratiska samtal som lägger grund för en god politik framåt.

Personer som kramas

Göra skillnad 2024

Helgen 12–13 oktober fyller vi Uppsala Konsert & Kongress med härliga möten, inspirerande samtal och hoppfulla berättelser från vårt världsvida sammanhang. Varmt välkommen att vara med!

Gruppbild på sex engagerade personer. Båda unga och lite äldre.

Engagera dig genom din församling

Ditt engagemang för Act Svenska kyrkan behövs! För det är genom det lokala engagemanget här hemma i Sverige som viktiga arbetet som pågår ute i världen kan fortsätta. Du kan engagera dig både som ideell och anställd inom Svenska kyrkan.