Två pojkar sitter i ett klassrum.
Foto: Josefin Casteryd/Ikon
Ge en gåva

Ge en gåva som privatperson

Tillsammans med partner världen över arbetar Act Svenska kyrkan med att ge människor i utsatta situationer matpaket, utbildning och trygghet. Din gåva gör skillnad!

Tre barn med skolväskor på ryggen. De ler och ser glada ut.

Bli månadsgivare – förändra liv varje dag

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Swisha en gåva

Att ge via Swish är ett snabbt och enkelt sätt att stödja Act Svenska kyrkan. Swisha en gåva till 9001223 och var med i kampen mot fattigdom, förtryck och orättvisor världen över.

Ett moln har formen av ett hjärta på den blå himlen.

Förändra liv med en Minnesgåva

Hedra någon som betytt mycket för dig samtidigt som du förändrar liv för människor som lever i utsatthet. Skänker du en minnesgåva får du ett vackert och personligt minnesblad till begravningen eller minnesstunden. Ett fint sätt att bli ihågkommen.

Act Svenska kyrkans Gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor som förändrar liv. Ge bort en present till någon som går i pension, till kompisen som fyller jämnt eller till brudparet.

Liten flicka med uppsatt hår på en strand.

Testamentera till Act Svenska kyrkan

Vill du låta ditt arv rädda liv och bli till trygghet för de som lever under förtryck och utsatthet? En testamentsgåva är ett sätt att förändra framtiden.

Tre kvinnor håller i varsin get.

Stöd ett fokusområde

Tillsammans arbetar vi för alla människors rätt till ett värdigt liv. Din gåva till Act Svenska kyrkan används där den behövs bäst just nu. Du kan också välja att rikta din gåva till ett specifikt fokusområde, det som ligger dig närmast om hjärtat.

Skattereduktion på dina gåvor

Du som privatperson kan få tillbaka upp till 3000 kronor på gåvor till Act Svenska kyrkan. Här hittar du vanliga frågor och svar om vad som gäller.

Med din gåva är du med och gör skillnad

Du väljer själv hur du vill stötta Act Svenska kyrkans arbete. Du kan bli månadsgivare, swisha en gåva, ge en hyllningsgåva, köp en present i gåvoshoppen, ge en testamentsgåva med mera. Du kan även välja att rikta din gåva till ett specifikt område som ligger dig varmt om hjärtat.

Ett annat sätt att göra skillnad är att engagera dig för Act Svenska kyrkan genom till exempel utbyten eller i de stora insamlingskampanjerna. Detta görs enklast via din församling.

Hur vill du ge?

• Bli månadsgivare
  • Swish 9001223
  • Bankgiro 900-1223