En grupp ungdomar med vänskapsarmband står i en klunga med händerna i mot mitten.
Foto: Malin Wrigstad /Ikon

Sök till utbytesprogrammet Ung i den världsvida kyrkan 2023!

Välkommen att söka till Ung i den världsvida kyrkan, Act Svenska kyrkans utbytesprogram för unga vuxna mellan 18–30 år. Utbytesprogrammet är ett samarbete mellan Act Svenska kyrkan och Svenska kyrkans stift runt om i Sverige.

I december 2023 kommer utbytesprogrammet att ske i ett mindre format. En grupp bestående av 14 unga från Svenska kyrkan får möta en grupp unga från den Lutherska kyrkan i Jordanien och det heliga landet – The Evangelical Lutheran Church in Jordan and the Holy Land (ELCJHL).

Den första delen av utbytet kommer att ske genom en resa till Jordanien, Israel och Palestina den 1–11 december 2023. Under den andra delen av utbytet kommer utbytesdeltagarna från ELCJHL på besök till Sverige den 3–11 januari 2024.

Som utbytesdeltagare får du ta del av kyrkans verksamhet på plats, träffa andra unga vuxna och tillsammans reflektera över vad det kan innebära att vara en del av en världsvid kyrka och vad vi kan lära av varandra. Läs mer om utbytet och hur du anmäler dig här.