Foto: Magnus Aronson

Sommarkampanjen avslutad – stort tack för ert engagemang

I går, den sista augusti, avslutades Act Svenska kyrkans sommarkampanj. Stort, varmt tack till alla er som på olika sätt bidragit med tid och energi, aktiviteter och gåvor.

Under sommaren har inte mindre än 86 fotoutställningar visats på olika platser runt om i Sverige och över 2 300 insamlingsaktiviteter har genomförts. Kyrkmarknader, loppis, springlopp, sommarcaféer och pilgrimsvandringar är bara några exempel. Utöver det har kollekt tagits upp vid 1 600 tillfällen och Act Svenska kyrkan har fått in 22 anslag. Vilket fantastiskt engagemang! Insamlingsresultatet redovisas inom kort.

Gåvorna till sommarkampanjen kommer bland annat att användas till akuta insatser runt om i världen, såväl som till förebyggande arbete för att förbättra samhällens motståndskraft och mildra effekterna av framtida katastrofer.

Sommarkampanjen är avslutad, men tillsammans fortsätter vi att belysa vikten av att se människan bakom varje siffra och visa att vi som kyrka tar ställning för alla människors rätt till trygghet och ett värdigt liv. Varje dag året om.