Utbildning för samordnare

Den 9-10 november inbjuds du som är samordnare för Act Svenska kyrkan till utbildning i Uppsala. Utbildningen riktar sig till dig som antingen en gång gått en samordnarutbildning på Kyrkokansliet eller i ditt stift, eller du som har motsvarande erfarenhet.

Plats: Svenska kyrkans Utbildningsinstitut, Linnégatan 1C, Uppsala

Tiden: Torsdag 9 november kl. 13.00 – fredag 10 november kl 13.00

Under denna utbildning kommer du att få inspiration och verktyg i ditt arbete som samordnare. Du får ta del av aktuella rapporter från Act Svenska kyrkan och nätverka med andra samordnare från hela landet.

Mat och logi

Act Svenska kyrkan står för fika och måltider under utbildningen. Du som deltagare ordnar och bekostar själv resa och eventuell logi. Hör med din församling om finansiering. Meddela eventuella kostrestriktioner i anmälan.

På torsdagskvällen har vi en gemensam middag med möjlighet att ytterligare nätverka. Om du av någon anledning inte kan delta vill vi att du anger det redan i din anmälan så att vi inte får onödiga merkostnader.

Anmälan

Sista anmälningsdag är den 27 oktober 2023. Vi kan ta emot max 40 deltagare, så dröj inte med din anmälan!

Boende

Du bokar och betalar själv ditt boende.

Frågor?

Har du frågor kontakta Givarservice på telefon 010-181 93 00 eller via mejl givarservice@svenskakyrkan.se

Program för samordnarutbildningen

Torsdag 9 november hos Svenska kyrkans utbildningsinstitut, Sal 108 Linnégatan 1C, Uppsala

13.00 Välkommen och presentation

13.30 Act Svenska kyrkan - information och utmaningar.

14.00 Workshop

15.00 Fika

15.30 Hur kan vi jobba över generationsgränserna? Workshop tillsammans med Clara van den Bos och Oskar Skäremo från Agera och Svenska kyrkans Unga.

17.00 Paus

18.30 Middag hotell Scandic Upplandia

Fredag 10 november hos Svenska kyrkans utbildningsinstitut, Sal 108 Linnégatan 1C, Uppsala

08:30 Morgonbön i Kapellet på SKUI