"Week of action" för klimaträttvisa

Under "Week of action", den 15 till 22 september, bjuder Stockholms stift in till pilgrimsvandringar, samtal och klimatmässa i Storkyrkan. Välkommen att delta!

De människor som bidrar minst till klimatförändringarna är de som drabbas mest. Från den 15 till 22 september går över 80 svenska organisationer samman under parollen "Week of action" för att tillsammans uppmärksamma klimatförändringarna och de sociala orättvisor som de skapar.

Under "Week of action" bjuder Stockholms stift in till pilgrimsvandringar och samtal, som leder fram till en klimatmässa i Storkyrkan i Gamla stan den 17 september kl 17.00. Mässan kommer att sändas digitalt på Stockholms stifts hemsida där det även finns mer information om de olika aktiviteterna. Välkommen att delta!

Läs mer om "Week of action".