Ser en hand som håller i en mobiltelefon och läser ett nyhetsbrev. På soffbordet bakom står en kaffekopp och en liten hög med papperstidningar.
Foto: Josefin Casteryd /Ikon

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom Act Svenska kyrkans nyhetsbrev får du uppdateringar, inbjudan till webbinarium och information om hur vi tillsammans kan bygga en tryggare framtid för alla. En framtid som utgår från människors lika värde och skapar förutsättningar för bättre liv.

Håll dig uppdaterad om hur Act Svenska kyrkan tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Nyhetsbrevet Vårt upprag

Vårt uppdrag är Act Svenska kyrkans digitala nyhetsbrev till ombud, anställda och förtroendevalda i församlingar och pastorat. I Vårt uppdrag finns inspiration och information för att skapa engagemang och insamlingsaktiviteter i ditt lokala sammanhang. På Kornet under ämnet Act Svenska kyrkan och Engagera dig kan du läsa mer om nyhetsbrevet och hur du måste vara registrerad i Kyrksam för att få det.