Drop in-dop för Svea

Svea döptes vid ett drop in-dop i S:t Lars kyrka. Foto: Katarina Sandström Blyme

151128
Svea var på dagen 3 månader gammal då hon i somras döptes på ett drop in-dop i S:t Lars kyrka i Linköping.

- Vi såg en annons om drop in-dop inne i stan. Det där passar oss, tänkte vi. Vi gick dit, registrerade oss, pratade med prästen och valde musik. Själva dopceremonin tog ungefär en kvart. Det tyckte vi var lagom, vi ville inte att det skulle bli för långt för Svea, säger Therez Lorinius i Linghem.

Hon och sambon Linus Carlsson tycker inte dopet blev mindre högtidligt för att det var drop in.

- Det var en fin stund. Svea hade samma dopklänning som mamma sydde till min lillasysters dop. Min familj var med. De som inte kunde vara med på dopet bjöds in till ett namngivningskalas för några veckor sedan.

Välkommen Svea Maj-Lis Ida Lorinius!

Text: Katarina Sandström Blyme