Rutiner för synpunkter och klagomålshantering
Så här kan du gå tillväga för att framföra dina synpunkter:
1. Vi som arbetar på förskolan Duvan vill uppmuntra till att synpunkter på verksamheten tas upp så tidigt som möjligt och gärna direkt med den personal det berör. Be om ett samtal med personalen det berör genom att ringa eller prata med oss på plats.
2. Om du efter direktkontakt fortfarande inte är nöjd kontakta förskolerektor. Rektorn tar del av och antecknar dina synpunkter och pratar därefter med berörd personal för att få syn på sakfrågan. Rektorn eller berörd personal återkommer till dig inom 3 arbetsdagar. Vid behov och efter överenskommelse kan samtal ordnas mellan dig, berörd personal och förskolerektor. Samtalet dokumenteras skriftligt och under mötet beslutas om vem som ansvarar för att uppföljning.
3. Är du fortfarande inte nöjd kontaktar du huvudmannen, Åkerbo församling genom att skicka ett brev där du skriver dina synpunkter och klagomål. Någon av medlemmarna i huvudmannarådet talar med förskolerektor för att få verksamhetens syn på saken. Vid behov och överenskommelse kan samtal mellan dig, förskolerektor och huvudmannaråd ordnas. Samtalet dokumenteras skriftligt och under mötet beslutas om vem som ansvarar för uppföljning.
Adressen till Åkerbo församling är:
Medvindsvägen 33A
582 72 Linköping
Märk brevet med Ulf Hjertman, förskolan Duvan.