Lediga tjänster

Nu söker vi fler medarbetare!

Vi söker präst

Nu söker vi dig – en erfaren församlingspräst som med stort engagemang vill vara med och utveckla våra verksamheter. Din nya arbetsplats, Åkerbo församling, ligger öster om Linköping och rymmer både landsbygd och expanderande tätorter som Ekängen, Linghem och Tallboda.

Vi söker kyrkomusiker

Nu söker vi dig som med stort hjärta och musiken som verktyg vill vara del av en synlig och nära kyrka. Din nya arbetsplats, Åkerbo församling, ligger öster om Linköping och rymmer både landsbygd och expanderande tätorter som Ekängen, Linghem och Tallboda.

Mer om Åkerbo församling

Målbild, visioner och ledstjärnor

Läs mer om hur Åkerbo växer och utvecklas som arbetsplats.

Pilgrimsvandring i advent gick från Östra Skrukeby kyrka till Lillkyrka kyrka.

Församlingsinstruktion

Här kan du läsa vår församlingsinstruktion. Den antogs i februari 2024 och är församlingens vägledning in i framtiden - vad vill vi och vart ska vi?

För dig utgiven

Hemsida, Facebook och appar i all ära, Åkerbo församling vill gärna finnas på pränt också. Vår tidning Församlingsguiden utkommer med 4-5 nummer per år och delas ut till alla som bor inom Åkerbo församlings område.