Välkommen Ann-Britt!

Ann-Britt svarar gärna

"Åkerbo församling, du talar med Ann-Britt Riccono."

Så kan det numera låta sedan expeditionen, församlingens hjärta, fått en ny medarbetare i slutet av januari.

Ann-Britt Riccono är ny på församlingsexpeditionen i Linghem. I bakgrunden sitter mångåriga medarbetaren Siv Karlsson som sedan augusti 2016 arbetar på expeditionen.
Ann-Britt Riccono började arbeta på expeditionen i slutet av januari. 2017. Foto: Göran Billeson

Med sina tre medarbetare bokar hon dop, vigslar och begravningar, hyr ut kyrkans lokaler, skickar välkomsthälsningar till nya medlemmar och svarar på frågor av alla slag.
– Jag tycker om att hjälpa människor, se till att de får svar på sina frågor, säger Ann-Britt som tagit ett djärvt beslut.

– I 21 år jobbade jag på samma ställe, som orderhanterare på ett grossistföretag. Nu tyckte jag det var dags att göra något nytt.

Hon bor med sin familj i Mantorp där fritiden ägnas åt familjens hund, loppisbesök och inredning som är ett stort intresse.

Vad vet du om Åkerbo?

– Inte så mycket ännu. Men lite, min syster (Marie-Louise Fransson, vaktmästare på Rystad kyrkogård, red anm) bor i Törnevalla.

Text: Katarina Sandström Blyme