Kör- och musikverksamhet

En kvinnlig körledare står framför en barnkör. En keyboard med ett nothäfte står i förgrunden.

Foto: Christopher Schauz /Ikon

JOHANNESGÅRDEN, ALFTA

Sånggruppen Choralla

Tisdagar kl 18.00-20.00

Kom Du, som tycker om att sjunga!

Alla är välkomna, oavsett ålder eller körvana. Vi är ett glatt, trivsamt gäng som upptäckt glädjen med att sjunga tillsammans. Vi varvar mellan unison och flerstämmig körsång.
Vi fortsätter med vårt koncept – projekt.
Vi ser fram emot att träffa er!

Ledare: Helena Sjösved 0271-101 08, helena.sjosved@svenskakyrkan.se och Peter Vosveld  0271-155 34, peter.vosveld@svenskakyrkan.se

Alfta-Ovanåkers kyrkokör söker fler Sopraner och Basar.

Vi är ett härligt gäng i blandade åldrar som sjunger sakral och profan repertoar i olika stilar - traditionell som ny. Oftast 3- till 4- stämmig musik.

Vi övar på torsdagar kl 18.00-20.00 - varannan vecka i S:t Olofs kapell Edsbyn och varannan vecka i kyrkskolan Johannesgården Alfta.

Skulle du vilja vara en del av denna kreativa grupp och sjunga med oss?
Du måste inte kunna läsa noter men förmå att hålla dig till en stämma när vi sjunger flerstämmigt.

Hör av dig till:
Gunnar Helgesson, körledare tel: 0271-340 60