Foto: Magnus Aronson /Ikon

Musik i sommarkväll

ALFTA KYRKA

Lördag 1 juni kl 16.00 konsert "Vi sjunger in sommaren"

Välkommen till en somrig konsert tillsammans med kören Choralla.
Under ledning av Helena Sjösved och Peter Vosveld.

Torsdag 6 juni kl 18.00 Nationaldagskonsert

Underbart vacker och bekant musik framförs som hyllar dagen och sommaren.
Några av texterna reflekterar eftertänksamt och relevant till den tid och värld vi erfar nu. Självklart sjunger vi nationalsången tillsammans.

Alfta-Ovanåkers kyrkokör

Stråkkvartett av lärare från Kulturskolan
Lasse Bertilsson, Mia Nordholm
Elof von Schantz, Gun Albeman

Jenny Christoffersson - piano/orgel
Gunnar Helgesson- dirigent

OVANÅKERS KYRKA

Lördag 15 juni kl 18.00 Konsert ”Så minns vi Georg Riedel”

En lekfull och innerlig hyllning till en musikens mästare! Med nyfikenhet tar dem oss igenom några av Riedels mest kända melodier. Musikerna följer delvis egna förarbetade arrangemang men går också på det intuitiva och inkännande samspelet som sker dem mellan just i stunden.

Robert Jerfström - fiol

Lo Bringeland - piano

Johannes Parbring - bas

VOXNA KYRKA

Fredag 21 juni kl 20.00 Konsert ”som en vind av midsommarmusik”

På midsommaraftonskväll bjuder Jennie och Staffan på ett härligt program med både musik med hälsingetema samt somriga tongångar i visa och ton. Konserten bjuder också på några vackra dikter om sommaren, alltså ett stilla och njutbart tillfälle att sitta ner.

Jennie Eriksson - sång

Staffan Krafft - piano

OVANÅKERS KYRKA

Lördag 13 juli kl 18.00 Konsert ”Sång och handklaver - en retrokavalkad”

Med varsin fot stadigt förankrad i den svenska vistraditionen och en gemensam vurum för det som är lite gammalt och skevt, bestämde vi oss för att samarbeta kring våra älskade retrofavoriter. Programmet bjuder på en härlig blandning av visor, folkton och tidig schlagermusik.

Jennie Eriksson - sång

Kristin Träff - dragspel och sång.

ALFTA KYRKA

Lördag 3 augusti kl 18.00 Konsert Soulshine - ” Musik för själen”

Soulshine är en grupp från Söderhamn som strävar efter att spela musik som inspirerar till kärlek och medkänsla samt bringar hopp om en positiv framtid med målsättning att inre frid skapar yttre fred.

Pernilla Vänngård - sång och slagverk

Lasse Vänngård - slagverk och sång

Kjell Danielsson - sång, gitarr och baspedaler

MATTSMYRA KAPELL

Lördag 10 augusti kl 18.00 Konsert ”En hyllning till Alice Babs 100 år”

En härlig konsert som hyllar en av våra mest älskade sångerskor. Vi får lyssna till allt från hennes genombrottssång ”Swing it magistern”  till ”Almighty God”  från hennes samarbete med Duke Ellington.

Karin Frölén - sång och ciceron

Kjell Berggren - piano

Jan Bergnér - bas

Fri entré

Musik i sommarkvällarna upptas det en Gåva till Församlingens musikverksamhet - du kan swisha på 123 442 13 92 Tack för din gåva!

Varmt Välkommen!