Lyssna

Unga körer i Christinae kyrka

I Christinae kyrka finns det körer för alla åldrar.

Följ gärna Unga körer i Christinae på Facebook och Instagram.

Körskoj i Christinae

En kör för alla i förskoleklass och åk 1. Välkommen att vara med och ha roligt med musik och lek på olika sätt!

Christinae barnkör

En kör för alla i åk 1-4. Med variation och lekfullhet utforskar vi rösten, övar oss i samspel med andra, tränar rytm och gehör, och lär oss sånger av många olika slag. Tillsammans upptäcker vi musikens fantastiska värld!

Christinae Voice

En kör för tjejer i åk 5-7. Du kanske älskar att sjunga, eller bara är lite nyfiken? Här får du utveckla din röst och din musikalitet i sånger, lekar och övningar. Du får lära känna musik i många olika stilar. På ett medvetet och lustfyllt sätt tränar vi gehör, rytm och notläsning. Tillsammans upptäcker vi musikens fantastiska värld!

Christinae ungdomskör

Här sjunger ungdomar från åk 8 och uppåt. Du får utveckla din röst och din musikalitet, sjunga i stämmor och lära känna musik i många olika stilar. Välkommen till Christinae ungdomskör!