Livets högtider - dop-konfa-vigsel-begravning

Under denna rubrik hittar du information om de livshögtider du kan fira i kyrkan, med din församling, släkt och vänner: dop, konfirmation, vigsel och begravning. Tryck för att läsa mer!

Dop

Endast det bästa är gott nog… Genom dopet blir vi, som barn eller i vuxen ålder, Guds barn och får del av Guds välsignelse genom Jesus Kristus. Genom dopet blir vi också medlemmar i Svenska kyrkan. Tryck här för att läsa mer om dopet, hur du bokar dop mm.

Konfirmation 2024

Nu är det äntligen dags för konfirmationsläsning för er födda 2009 - Välkommen med på ett spännande år, olikt allt annat du gjort. Som många säger efteråt: - Ett minne för livet!

Vigselgudstjänst

Välkommen att fira vigselgudstjänst i Älmhults kyrka! För vigsel i Svenska kyrkans ordning krävs giltig hindersprövning samt att minst en av parterna är medlem i Svenska kyrkan. Läs mer nedan om kontaktuppgifter och hur man anmäler önskemål om vigsel. Välkomna att höra av er! Tryck här för att läsa mer.

Begravning

Här kan du hitta information om begravning, Älmhults församlings kyrkogårdar, gravskötsel och gravskötselavtal samt Älmhults församlings begravningspastoral. Tryck här för att läsa mer!