Lyssna

Kör och Musik

Älvdalens församling har en bred musikalisk verksamhet vilket du som medlem i Svenska kyrkan är med och stöttar. Vi är mycket glada över detta och hoppas att du fortsätter ditt medlemskap.

Barnkören, onsdagar kl. 16.30 - 17.45

För alla barn från åk 1 - 6 , Vi sjunger blandade sånger och stilar, medverkar vid gudstjänster och åker på läger. Deltar i Lucia mm

Ungdomskören

Du som gillar att sjunga och går i åk 7 och uppåt är välkommen till ungdomskören! Start: 6 oktober. Om du har frågor kontakta Gunilla Albertsdotter eller Ebba Wallin Gunilla.Albertsdotter@svenskakyrkan.se Ebba.Vallin@svenskakyrkan.se Välkommen den 6 oktober till församlingshemmet Brittgården. Vi börjar kl. 17.00. Vi ses!

A Little Gospel

Jenny Halvarsson leder oss i detta projekt, att sjunga gospel och ha trevligt. Vi avslutar med en konsert i kyrkan! Kom och sjung med oss!

MåBrakör, tisdagar kl. 13.30 - 15.30

Sånger för alla, kom umgås, prata, skratta, fika och naturligtvis sjung! Kan du spela instrument så kan du kompa! Vi ses på tisdagar.

Kyrkokör, onsdagar kl. 19 - 21

Vi är en blandad kör, sjunger fyrstämmigt, deltar i lucia, gudstjänster och konsert, åker på resa och ha kul tillsammans när vi sjunger.

Barnkören under ledning av Gunilla Albertsdotter

Barnkören övar onsdagar kl. 16.30 - 17.45 i Brittgården. Barn i åldrarna 7-12 år är välkomna att delta. Frågor besvaras av Gunilla Albertsdotter.  Gunilla.Albertsdotter@svenskakyrkan.se

Barnkörens resa till Malung 6 maj 2023

I lördags var barnkören till Malung och träffade andra barnkörer från hela Dalarna. Vi sjöng tillsammans, dansade, fikade, åt mat och lekte lekar.

Dagen avslutades med Familjegudstjänst i Malungs kyrka. Vi var alla mycket trötta och glada när vi åkte hemåt på lördagskvällen.

Barnkören sjöng också på högmässan i Älvdalen i söndags. Mycket bra jobbat!

Barnkören på läktaren under Lucia 2022

Foto: Carina Wallin

Onsdagar mellan kl. 19.00 - 21.00 övar Kyrkokören i Brittgården.
Ledare är Gunilla Albertsdotter. Har du frågor ring Gunilla 0251-43138 eller maila Gunilla.Albertsdotter@svenskakyrkan.se

Onsdagar en gång i månaden är det lunchmusik i kyrkan kl. 12.15.
Efteråt äter vi en smörgås tillsammans, som vi bokat med husmor senast måndag samma vecka. Smörgås/dryck betalas med swish eller kontant på plats.

Välkomna!

Kyrkokören framför Hamars Domkyrka i Norge.