18/7 "Mellan fjordar och fjäll"

Gustav och Ramona Jannert-Telchian, violin och piano.

Torsdag 18 juli kl. 19.00 i Älvsby kyrka

Gustav och Ramona kommer att framföra Griegs andra violinsonat som bygger på norsk folkmusik!

Liksom mycket annat av Griegs musik manar den också fram den dramatiska norska naturen. I övrigt spelar de mindre stycken av bland andra Pablo di Sarasate och kan också utlova något för violin och orgel.

Om musikerna

Gustav och Ramona har spelat ihop sedan sommaren 2006, på många håll runtom i Sverige, men även i Rumänien där de är bosatta och i Schweiz där de studerat.

Repertoaren sträcker sig från den klassiska och romantiska musiken fram till nyskriven musik och inte minst spelar de gärna musik från deras respektive länder; Sverige och Rumänien.

Gustav har gjort en master i piano vid musikakademin i Cluj-Napoca i Rumänien och dessförinnan en kyrkomusiker- samt diplomutbildning i orgel vid musikhögskolan i Göteborg liksom tidig musik i Basel.

Ramona har studerat violin vid musikakademierna i Cluj-Napoca  och Basel. Hon undervisar violin vid musikgymnasium i Cluj-Napoca.