Foto: Magnus Aronsson/Ikon

21/8 Kom-och-va-med-kväll

Många av kyrkans uppgifter sköts av människor som hjälper till på sin fritid. De kan kallas för volontärer, frivilliga eller ideella. Svenska kyrkan i Älvsby församling bjuder in till ”Kom-och-va-med-kväll” En grillkväll för dig som är med, vill finnas med eller är nyfiken på att finnas med som volontär i någon av våra verksamheter.

Det finns många sätt att engagera sig. Man kan till exempel delta i en besöksgrupp, vara kyrkvärdvärd, baka eller servera kyrkkaffe, bli ung konfirmandledare, sjunga i kören eller delta i det internationella arbetet.

Som frivillig kan du också  hjälpa till med mer praktiska saker som till exempel att kratta på våra kyrkogårdar, sopa broar, putsa fönster eller snickra med våra barngrupper eller något annat som du brinner för.

Du bestämmer själv i vilken omfattning du vill hjälpa till; vid enstaka tillfällen en timma eller två eller under en längre period.

Alla volontärer gör ett oerhört viktigt arbete och vi önskar att bli fler!

Vill du veta mer?

Välkommen till Kyrkmalmen onsdagen den 21 augusti 19.00.

Där får du träffa medarbetare och förutsättningslöst ta del av information om Älvsby församlings verksamhet.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta

Helena Olofsson

Älvsby församling