Guidning i Åmåls församlings kyrkor

Välkommen att kontakta oss för bokningsförfrågan.

Bokning av guidning kan ske i mån av att valda guider från respektive verksamhetsråd har möjlighet att ställa upp samt att inget annat redan är bokat.

Bokning får inte ske på ordinarie tider för gudstjänster eller kyrkliga handlingar (dop, vigsel, begravning) och bokas senast 2 veckor i förväg.

Kyrkorna värms inte upp extra för guidningar och kan bokas året om.

Vid bokad guidning hålls kyrkan öppen i 1 timme, varav cirka 30 minuters guidning.

Tillgång till toalett finns.

Kostnad för guidning (år 2024) är 1400 kr oberoende av antal personer i sällskapet.

Kostnad för guidning faktureras till beställaren i efterhand. Fakturaadress anges vid
bokning.

För den som inte önskar guidade turer av våra kyrkor går det att besöka kyrkorna i anslutning till våra gudstjänster, sommarkvällsmusik och andra samlingar.

Kyrkan hålls öppen 30 minuter innan gudstjänsten börjar.

Vänligen respektera när kyrklockorna ringer in till gudstjänst och avstå från fotografering och samtal. Välkommen att delta.

Församlingskansli

Öppet mån, tis, tors, fre kl. 09.30-12.00
(1/6-31/8 mån, tis, tors kl. 09.30-12.00)

Besöksadress: Åmåls församlingshem, Karlstadsvägen 4, Åmål
Postadress: Karlstadsvägen 4, 662 37 Åmål
amals.forsamling@svenskakyrkan.se (läses under våra öppettider)

Välkommen att kontakta oss om du har frågor som rör församlingens arbete, boka dop, beställa kondoelans m.m.

Sommaröppna kyrkor

Välkommen att besöka församlingens sommaröppna kyrkor

Sommarkvällsmusik

Välkommen till årets sommarkvällsmusik