En plogad väg i snön en solig vinterdag.

Snöberedskap

Vi söker entreprenör som vill sköta snöberedskap runt Åmåls kyrka och församlingshem, Nygårds kapell, Södra kyrkogården (trottoar) och Mo kyrka under vintern.

Tiderna avser vardagskvällar från och med kl. 18.00-07.00 samt helger och storhelger kl. 00.00-24.00. Vardagar 07.00-16.00 utförs snöröjning och sandning av egen personal.

Snöberedskapen gäller från 15 november 2024 till 15 april 2025.

Snöröjning sker både vid snödjup 7 cm samt vid bokade tillfällen. Bokningar skickas per e-post en gång per månad (15:e).

All sandning skall ske med sandningsflis.

Entreprenören ska ha egen maskin samt redskap för att kunna utföra arbete.

Viss handskottning krävs.

Entreprenören ska vara registrerad för F-skatt.

Skicka intresseanmälan senast 30 september.

Se kartunderlag

Karta Åmåls kyrka och församlingshem, trottoarer Karlstadsvägen samt Rösgatan.

Karta Nygårds kapell och kyrkogårdsförvaltning

Karta Södra kyrkogården, endast trottoar

Karta Mo kyrka

Exempel på händelse:

Om snöbekämpning ska genomföras ska alltid bokad plats prioriteras. 2 timmar före bokad tid i lokalen ska snöröjningen vara utförd. Exempelvis ska Åmåls kyrkas parkeringar vara snöbekämpade kl. 09.00 om kyrkan är bokad kl. 11.00. Därefter ska övriga platser snöbekämpas. Om entreprenören har flera uppdragsgivare ska dessa bokningar kunna prioriteras för att uppdraget ska fungera.

För information kontakta fastighetsansvarig, Martin Hallberg eller kyrkoherde Kerstin Almegård.

Martin Hallberg

Fastighetsansvarig, Åmåls församling