Foto: E.Skarin

Lyrestads församlingshem

Alldeles intill Göta Kanal är Lyrestads församlingshem beläget. En faluröd stor och rymlig byggnad med gångavstånd till kyrkan. Förutom samlingssal och verksamhetsutrymme inryms även pastoratets expedition i en ny tillbyggnad. Här bedrivs daglig verksamhet genom barngrupper, syföreningar körverksamhet m.m. I samband med dop, vigsel och begravning finns möjlighet att låna församlingssal för eftersamling och då till ingen kostnad. Möjlighet finns även att hyra lokal för annat sammanhang. Det går in c:a 150 personer i lokalen.Om så önskas är det vid pastorsexpeditionen du gör din bokning. Där får du också veta kostnaden av hyra. Välkommen att kontakta vår kyrkoskrivare Niclas Gustafsson på telefon 0501-500 02.

Vid bokningkontakatar du kyrkoskrivare:

Niclas Gustafsson

Amnehärad-Lyrestads pastorat

Mer om Niclas Gustafsson

Kyrkoskrivare. Niclas har hand om bokningar när det gäller dop, vigsel & begravning men även om du behöver hyra våra församlingshem. Är även handläggare gällande skötsel och gravärende på våra kyrkogårdar.