Röda tulpaner framför en vit kyrka.

Anderslövs församling

Välkommen till Anderslövs församling - landsortsförsamlingen på slätten! Det finns många tillfällen att mötas här. Gudstjänster, körer, caféer, barn & ungdomsverksamhet - det finns något för alla! Varmt välkommen!

På gång i Anderslövs församling

Läs om vad som händer i våra kyrkor och i församlingshemmet

Gå till kalendern
Gula påskliljor mot en blå himmel.

Påsk i Anderslövs församling

Våra gudstjänster, mässor och pilgrimsvandring under påsken 2024

Konsert: Richard Harletun & Johan Carlström

NYTT DATUM! Söndag 7 april kl. 16 i Anderslövs kyrka.

Lördagscaféer våren 2024

Nästa lördagscafé är den 13:e april och då blir det PSALMODIFESTIVALEN!

Disney sing-along

Sjung tillsammans med Annika Herlitz (svenska Elsa i Frost) och Knåp&sång-kören! Sön 5 maj kl. 14.00 i Lilla Slågarps kyrka.

Afterwork med bubbel/öl och tapas!

Med bubbel eller en kall öl i glaset och en fantastik tapas-tallrik med delikatesser från våra lokala mathantverkare bjuder vi er att sitta ner och välkomna maj (och sommaren) på ett mysigt afterwork på församlingshemmet! Skriv in i kalender, sätt alarmet på ringning, ta med dina nära och kära för nu blir det festligt i Anderslöv och det vill du inte missa! Fredagen 3:e maj kl. 17-21 i Anderslövs församlingshem.

Församlingsutflykt 24 maj 2024

Bussutflykt med hemliga men spännande resmål i Skåne! Anmäl dig senast 8:e maj

Guldfärgad mikrofon mot en regnbågsfärgad bakgrund.

Mello-konsert

Sjung med Enchorus i denna Mello-konsert! Tisdagen den 14:e maj kl. 19 i Lilla Slågarps kyrka.

Konsert: A tribute to Kirk Franklin

Pure Gospel hyllar en av vår tids största gospel-kompositörer Kirk Franklin. Torsdag 23:e maj kl. 19 i Anderslövs kyrka.

En uppdukad frukostbuffé med grönsaker, ost & skinka på olika fat.

Måndagsfrukost

Kaffe, fralla, pålägg & god gemenskap. Varannan måndag kl. 9 på församlingshemmet i Anderslöv!

Vit tallrik med röd köttbullesoppa.

Sopplunch

Vårens soppluncher hålls varannan onsdag kl. 11.30 i församlingshemmet i Anderslöv.

Mycket snack och lite verkstad

Vi samtalar om stort och smått, ibland med gäster och nån gång utan. Självklart fikar vi! Varannan tisdag kl. 14 - 15.30 i församlingshemmet i Anderslöv. 40 kr/person. Nästa "Mycket snack" är den 2:a april och då får vi besök av Tina Petterson, som är ordförande i FUB. Hon kommer prata runt rubriken ”Beställde en resa till Italien, men kom till Holland”

Filmkvällar

Nästa filmvisning är den 22 april och då tittar vi på "En del av mitt hjärta"

Färgglada garnnystan och en hand som stickar.

Stickcafé i Anderslöv

Varannan onsdag (jämna veckor) kl. 11.00 -ca 13.00 på församlingshemmet i Anderslöv.

Låt nålen vila

Syföreningen i Alstad och Slågarp

MK - Måndagsklubben

För dig i årskurs 4 & 5. Måndagsklubben, MK, är en kreativ, pysslig och lekande klubb som startar med fika och avslutas med en lugn stund med tända ljus och en liten andakt. Vi träffas på måndagar kl. 14.30-16.30 i församlingshemmet i Anderslöv.

tre flickor som sträcker händerna över huvudet och skrattar. De är klädda i ljusa färger.

Knåp & sång

Tycker du om att sjunga och röra dig till musik och går i F-klass - åk 3? Tycker du dessutom om att pyssla har du kommit helt rätt!

Vita prästkragar på vallarna framför Gärdslövs kyrka.

Projekt: Återskapa kyrkogårdarna med biologisk mångfald

Under hösten 2023 påbörjas ett 5-årigt projekt där fokus kommer ligga på biologisk mångfald och att återskapa kyrkogårdarna med buskar, träd och perenna blommor.

Församlingsbladet

Förslagslåda

Lämna en ”lapp” i vår digitala förslagslåda.

Stenlagd gång som leder upp till Anderslövs vita kyrka.

Vi koncentrerar våra gudstjänster till Anderslövs kyrka

Detta gör vi under under årets kallare månader.

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Vuxen

Hos oss finns det många olika aktiviteter som genomsyras av god gemenskap, god fika & en trevlig stund.

Kör & musik

"Musik ska byggas utav glädje. Av glädje bygger man musik!"

Barn & ungdom

Läs om våra olika verksamheter för barn och unga här!