Sommaröppna kyrkor

Pastoratets alla kyrkor; Aneby, Marbäck, Bredestad, Bälaryd, Askeryd, Frinnaryd, Lommaryd, Vireda och Haurida kyrka är nu öppna dagligen mellan kl. 10.00-18.00. (Aneby kyrka öppnar redan kl. 08.00 måndag-fredag) Välkommen in!

Generösa öppettider

I sommar har vi generösa öppetider i kyrkorna.
Välkommen att besöka pastoratets kulturskatter där sju av nio kyrkor i pastoratet är medeltida. Njut av kulturhistoriska föremål, besök en konsert, tänd ett ljus, be en bön, sätt dig ner för en stunds vila,  svalka dig en varm sommardag eller ta en fika i det gröna. Till kyrkan är alla välkomna!

Ps!  Kyrkorna kan vara bokade för vigsel, dop och begravning. Vi ber dig därför visa hänsyn och återkomma en annan tid/dag om så är tillfället.
Dop och vigsel sker vanligen lördagar kl. 13.30 och 16.00. Begravningar sker vanligen torsdagar kl. 11.00 och 14.00, samt fredagar kl. 11.00.

Sommarbrochyr

Svenska kyrkan är öppen för dig!
Linköpings stift har även i år samlat flertalet kyrkor runt om i Östergötland och norra Småland i en brochyr ”Sommaröppna kyrkor 2024”, där hela 199 kyrkor finns representerade med information och öppettider.
Brochyren finns i våra kyrkor. Du kan även ladda ner brochyren här:
Sommaröppna kyrkor 2024

Kyrkguiden

Kyrkan är alltid nära. Du kan använda appen kyrkguiden när du vill veta vägen till en kyrka. Sök via kartan eller kyrkans namn. Appen hittar du där appar finns; i Appstore eller i Playbutiken. I appen hittar du också församlingarnas kalender med evenemang, konserter och gudstjänster. Läs mer om Kyrkguiden här