Foto: David Åhlund

Kulturkyrkan

Kulturkyrkan är mer än bara en byggnad, den är en levande plats där människor samlas för att utforska djupet i sina själar och där vi tillsammans kan lära oss konsten att tro.

Kulturkyrkan är en plats där religionens språk möter konsten och det existentiella språket, en plats där gammalt möter nytt, en plats där människan och Gud möts.

I Kulturkyrkan smälter konsten, religionen och musiken samman med samtalen för att skapa en plats för både reflektion och inspiration. Hos oss är kyrkan mer än bara en byggnad, den är en levande plats där människor samlas för att utforska djupet i sina själar och där vi tillsammans kan lära oss konsten att tro.

Välkommen till Kulturkyrkan, en plats där varje steg är en resa in i det eviga.

Kommande event:

Just nu är det tomt :(
... men håll utkik efter höstens program!

Kommande event:

Finskt körbesök

Finlandssvenska Aurorakören från Åbo och kören Saltstänk bjuder på finska och finlands¬svenska kompositioner och arrangemang skrivna under millenniumskiftet. Lördag 31 augusti kl 18 i Guldhedskyrkan. Läs mer.

Arkiv:

Sju psalmer – Nick Cave på svenska

Musikgudstjänst. Påsken 2024 framfördes ett nyskrivet verk baserat på artisten Nick Caves skiva ”Seven Psalms”. En gudstjänst om sorg och längtan som firades onsdagen den 27 mars Annedalskyrkan.

Vill du stötta kulturlivet i Annedals församling?

Swisha gärna ditt bidrag till 123 313 20 40. Tack för din gåva!