Författarsamtal: För dig som längtar efter Gud

Publicerad

Bokmässan smygstartar i Annedalskyrkan med en samtalskväll om gudsbilder. Charlotte Frycklund, präst, Robert Eriksson, pastor och Michael Nausner, teolog. Samtalet leds av Ludvig Lindelöf. Ons 25 sept kl 19 i Annedalskyrkan.

Medverkande:

Charlotte Frycklund, präst i Svenska kyrkan, författare till böckerna ” För dig som längtar efter hopp”, ”För dig som längtar efter tro” och ”För dig som kämpar”.

Robert Eriksson, pastor i Betlehemskyrkan, författare till boken ”Hitta hem: Gudslängtan och ditt sanna jag”.

Michael Nausner, teolog, forskare samt redaktör för boken ”Gudsbilder i förändring”.

Samtalet leds av Ludvig Lindelöf, präst i Annedals församling.
Musiker: Kent Andersson

Kvällen sker i samarbete med Verbum och Kultursamverkan Göteborgs stift och är en del av Kulturkyrkan.

Vattnets rörelse

Vernissage, samtal och performance med konstnär Malin Lidén. Kvällen inleds med performance i körsalen och rundas av med ett samtal mellan konstnären och Ludvig Lindelöf, präst. Fredag 13 sept kl 18 i Guldhedskyrkan.

Konstutställning

Konstnär Malin Lidén utforskar vattnets liv, rörelse och kreativitet, men också dess förstörande sidor. Utställningen finns att se i Guldhedskyrkan 13 sept-6 okt.

Poetiskt & sinnligt

Releasekonsert för albumet ”Poetiskt & sinnligt” med Daniel Petrén, gitarr & Lovisa Westbacke, sång. Om kärlek, men inte bara enkel sådan. Om sorg, saknad och livet. Lördag 14 sept kl 16 i Guldhedskyrkan.