Lyssna

/ Publicerad 13 september 2024

Tisdagskonsert: Rum för romantiken

Målande berättelser om hur Chopin, Clara och Schumann inspirerade varandra och visade vägen för den romantiska eran. Helen Sällfors, piano. Tisdag 8 okt kl 12 i Annedalskyrkan.

Konstutställning

Konstnär Malin Lidén utforskar vattnets liv, rörelse och kreativitet, men också dess förstörande sidor. Utställningen finns att se i Guldhedskyrkan 13 sept-6 okt.

Tisdagskonsert: Rum för romantiken

Tisdagskonsert: Star Wars, tango och jazz-standards

Varierat populärt program på konsertorgel med en av Sveriges allra främsta organister, Nils Larsson. Verk av Ástor Piazzolla, Duke Ellington, John Williams, Gustav Holst och J.S. Bach. Tisdag 15 okt kl 12 i Annedalskyrkan.