solrosor i händer
Foto: Lunds stift

Vuxna

Är du nyfiken på kyrkans liv? Kanske vill du lyssna på föredrag, pröva att meditera, lyssna på musik, resonera om livet, studera Bibelns berättelser, sjunga i kör... Och gå på gudstjänst.

Här har vi kristen meditation, temamässor, möjlighet till samtalsstöd. Det ges konserter, vi har bokcirklar, gemenskapsträffar och vi firar gudstjänst flera gånger i veckan. Vi har en stor verksamhet för personer med intellektuell funktionsnedsättning. Vi ses på det som du är intresserad av!

Kom och dansa Nia

Måndagar kl 14 i Guldhedskyrkan. Kom och dansa - Oavsett ålder. Rörelseglädje till härlig musik. Ingen anmälan. Kostnadsfritt. För tillgället sommaruppehåll - höstens danskurs startar igen mån 19 aug.

Kvinna med kaffekopp i handen vid ett bord mitt i ett samtal

Gemenskapsträffar

Smörgåslunch, kaffe och inspirerande föredrag. Onsdagar kl 12.15 i Guldhedskyrkan. För tillfället sommaruppehåll - vi ses igen till hösten. Första tillfället: ons 11 sept.

Bild på kors i Guldhedskyrkan framför tegelvägg och ljusbärarare med tända ljus.

Kristen djupmeditation

30 minuters meditation under tystnad. Korta ord leder oss igenom. Kom och prova. Varannan tisdag kl 18 i Guldhedskyrkan, jämn vecka. För tillfället sommaruppehåll, vi startar igen tis 3 sept.

Bibelsamtalsgrupp i Guldhedskyrkan

Torsdagar kl 13-15. Samtalsgrupp om världens mest lästa bok med Cathrina Stålklint. Ingen anmälan - bara att droppa in. Start 12 sept.

Gudstjänster

Gudstjänst firas i både Annedalskyrkan och Guldhedskyrkan. Söndagens gudstjänst kl 11 firas oftast i Guldhedskyrkan. På onsdagar är det middagsbön kl 12 i Guldhedskyrkan.

Musik och körer

Annedals församling har ett sprudlande musikliv! Här ges lunchkonserter och stora uppsättningar körverk, julkonserter och musikgudstjänster och mycket mer. Det finns många olika körer som sjunger i gudstjänster och ger regelbundna konserter. Läs mer.

Samtal och stöd

Av och till är livet svårt, och alla hamnar vi i situationer då vi kan behöva tala med någon. Vänd dig gärna till församlingens präster och diakoner för enskilda samtal eller för att delta i samtalsgrupper.

Verksamheten Stella

I Guldhedskyrkan har verksamheten för personer med kognitiva funktionsvariationer funnits i 50 år.