En blommande rhododendron på en kyrkogård.
Foto: Mona Davidsson /Ikon

Kyrkogårdar i Araslövs församling

I Araslöv finns tre kyrkogårdar. Det är församlingen som ansvarar för kyrkogårdar, begravningar och för fastigheter i församlingen.

Välkommen att besöka, ringa eller mejla församlingen om du har frågor om gravsättning, gravskötsel, gravrätter eller något annat som rör kyrkogårdar och fastigheter. I Araslövs församling har vi tre begravningsplatser: Färlöv, Norra Strö och Önnestads kyrkogård.

Församlingsexpeditionens öppettider (helgfria vardagar)

Tisdag - torsdag: kl 10.30 - 12.00
Besöksadress: Wrangels allé 61, 291 75 Färlöv
Postadress: Box 11069, 29111 Färlöv
Tel: 044-710 02
Epost: araslov.forsamling@svenskakyrkan.se

Hitta en grav eller en gravsatt person

Du kan själv söka efter gravar och gravsatta på webbplatsen gravar.se.

Välj mellan att klicka på Snabbsök eller Avancerad sök och fyll i de uppgifter du har om namn, födelsedatum, dödsdatum och ort. Behöver du sedan hjälp att hitta gravplatsen på kyrkogården, kan du kontakta kyrkogårds- och fastighetsförvaltningen.

Karta över kyrkogårdar

Klicka på kartan för att hitta till en kyrkogård eller för att se en bild från platsen och läsa om dess historik.