Foto: Annika Bergkvist

Renoveringen av Önnestads kyrka

Nyhet Publicerad

Önnestad kyrka har nyligen genomgått en omfattande renovering. Nu står den nykalkad och stark, redo att tjäna sin församling och stå emot tidens tand!

Under 2023 genomfördes en omfattande renovering av Önnestad kyrka. Arbetet fokuserade främst på lagning av puts och kalkning, vilket krävde uppförande av byggnadsställningar runt kyrkan.

Tack vare den valda entreprenörens gedigna erfarenhet av kyrkrenoveringar, och i nära samarbete med förtroendevalda och anställda, kunde arbetet utföras med minimal störning för kyrkans verksamhet.

Trots renoveringsprocessen fortsatte verksamheten i kyrkan som vanligt. Nu, lagom till sommarsemestrarna, var arbetet slutfört. Vi kan nu stoltsera med en nykalkad Önnestad kyrka som kommer att stå stark och vacker, redo att möta väder och vind, under många år framöver.