en man sitter vid ett bord, och pratar med någon vid sin sida.
Foto: Magnus Aronson

Uppdragsutbildningar

Skao:s utbildningsutbud är omfattande och uppdateras kontinuerligt. Ibland kan det ändå vara så att ni medlemmar behöver en något anpassad variant som motsvarar just era specifika behov. Då kan vi erbjuda organisationsanpassad utbildning, på plats eller på distans.

uppdragsutbildningar leds av Skao:s experter uppdragsutbildningar leds av Skao:s experter inom arbetsrätt, arbetsmiljö, lön och formalia vid styrelsemöten.

Målgrupper

Kyrkoråd/stiftsstyrelser, kyrkoherdar och andra chefer, HR-personal, andra arbetsgivarföreträdare, skyddsombud.

På plats eller på distans?

I samråd bestämmer vi om uppdragsutbildningen ska genomföras på plats hos er eller  digitalt.

Ta gärna tidig kontakt

Kontakta gärna Skao så snart ni ser ett behov av uppdragsutbildning. Ett första steg blir att vi för dialog kring vad insatsen kan innehålla och leda till.
För att uppdragsutbildningen ska bli så givande som möjligt så behöver vi en framförhållning på några månader för att alla inblandade ska hinna förbereda sig.

Kostnad för uppdragsutbildning på plats

1 800 kr per deltagare upp till 19 deltagare
1 600 kr per deltagare från 20 stycken deltagare
1 200 kr per deltagare för halvdag
1 000 kr per deltagare för halvdag när ni är 20 eller fler deltagare.
Skao:s eventuella res- och hotellkostnader ingår.

Kostnad för uppdragsutbildning på distans

1 500kr/deltagare heldag på distans oaktat antal
1 000kr/deltagare för halvdag uppdragsutbildning på distans oaktat antal.

Vid utbildningar för kyrkoråd avseende rollen som styrelse är kostnaden 20 000-25 000 kr exkl moms/heldag.

Intresseanmälan

Vi tar hand om ert önskemål och slussar er vidare till lämplig kursledare som i sin tur kontaktar er för att diskutera behov och lämpligt upplägg. Genom att du skickar in intresseanmälan godkänner du att vi behandlar inskickade personuppgifter.

man med polotröja och kavaj tittar upp från sitt arbetsbord.

Chefsjuristen utreder

Robert Svec reder ut olika snåriga frågor som många arbetsgivare inom Svenska kyrkan kan komma att brottas med.

Arbetsmiljökonferens 22-23 maj 2024

Tema: Arbetsmiljö i förändring! Årets evenemang för er som ansvarar för dagens och morgondagens arbetsmiljö inom Svenska kyrkan.