Foto: Magnus Aronson

Konsten att granska tidrapporter (e-utbildning)

E-utbildningen Konsten att granska tidrapporter förändrar sättet du granskar tidrapporter för alltid!

Mari Burell berättar om innehållet i och nyttan med utbildningen.

Som chef står du inför utmaningen att godkänna tidrapporter, sjukfrånvaro och ledighetsansökningar och ibland kan det vara knepigt att navigera i lagar och kollektivavtal. Vår e-utbildning är skapad för att belysa dessa områden och ge dig självförtroendet att fatta välgrundade beslut.

Så här går utbildningen till

Denna dynamiska E-utbildning är designad med dig i fokus. Korta, engagerande filmer vävs samman med informativa texter och kunskapsfrågor för att säkerställa att du inte bara lär dig, utan också behåller informationen. Flexibilitet är nyckeln - starta och avsluta utbildningen enligt din tidsplan, och återvänd till den när du behöver uppfräschning. Du har obegränsad tillgång till kursen under 12 månader.

Innehåll

• Vad reglerar anställningen och villkoren i arbetet?

• Arbetstidslagen

• Arbetstidsmodeller i Svenska kyrkans avtal

• Ersättningsregler för obekväm arbetstid och övertid

• Olika ledigheter – vad har arbetstagaren rätt till och när kan du säga nej?

• Resor och ersättning för egen bil

• Uppsägningstider

Målgrupp

Denna utbildning är skapad med dig i åtanke – alla chefer som är ansvariga för att godkänna tidrapporter, sjukfrånvaro och ledighetsansökningar. Oavsett om du är ny i chefsrollen eller vill fördjupa dina kunskaper, kommer denna kurs att rusta dig med den nödvändiga expertisen för att navigera smidigt genom tidrapportsvärlden.

Ta kontroll över ditt beslutsfattande och förstärk din kunskap genom att anmäla dig till Konsten att Granska Tidrapporter idag! Ett steg närmare en smidigare och mer effektiv arbetsdag för både dig och ditt team.

Anmälan
Klicka här för att anmäla dig till e-utbildningen Konsten att granska tidrapporter

Annat som kan intressera!

Fyra foton i collage. Uppe till vänster fötter och väskor i utbildningslokal, uppe till höger person i rutig kavaj som lutar sig mot person med ljusblå skjorta, nere till vänster händer som håller i penna, nere till höger man som håller i padda.

Utbildningar och medlemsaktiviteter

På plats, på distans, online! Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder en mängd olika medlemsaktiviteter och utbildningar för att främja kunskap, förståelse och sammanhang för arbetsgivare och arbetsgivarföreträdare inom Svenska kyrkan.

Ducatus på webben om lön

Arbetsgivarorganisation tecknar löneavtal med centrala fackliga organisationer. Avtalen ger varje arbetsgivare möjlighet att bestämma lönen i sina respektive verksamheter. Lönepolitiken och kriterierna för lönesättningen är viktiga verktyg för att stimulera till förbättring av verksamheten, liksom för att rekrytera, motivera och behålla medarbetare.

Hitta snabbt

Kvinna med glasögon och hörlurar syns bakom en ljuddämpande skärm.

Kontakt

Varmt välkommen att kontakta Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation i arbetsgivarfrågor såsom arbetsrätt, lön, arbetsmiljö och alla kollektivavtalsfrågor.

Utbildningar och medlemsaktiviteter

Datosrskärm som visa en sida ur webbhandboken Vera.

Ansök om inloggning i webbhandboken Vera

Vera - en unik webbhandbok om arbetsrätt, arbetsmiljörätt, lön, kollektivavtal med mera för Svenska kyrkan. Inloggning ingår i medlemsavgiften till Skao.