datorskärm emd texten Ordförandeforum i förgrunden. Två gröna växter i bakgrunden.
Foto: Lotta Person

Nu närmar sig nästa forum för ordförande och vice ordförande:  2 april kl. 18.00-20.00, digitalt

Nyhet Publicerad

Temat denna kväll är verksamhetsansvar och ideellt engagemang Frågan om ideellt engagemang i Svenska kyrkans verksamhet diskuteras intensivt. Av olika skäl behöver kyrkan utveckla den ideella arenan - vad betyder det för arbetsgivaren?

Skao vill stärka förutsättningarna för det ideella engagemanget i församlingarna. Hur ser ansvaret ut för de ideella medarbetarna? Vad gäller villkor, arbetsmiljö, arbetsledning, gränsdragningar ideell/anställd/förtroendevald, tystnadsplikt, försäkringar med mera.

Medverkar gör Pär Åkerström och Per Westberg

Anmäl dig enkelt via denna länk!

Har du som ordförande/vice ordförande en fråga du vill att vi lyfter? Tveka inte utan skicka ett mejl till par.akerstrom@skao.se