Nyhet / Publicerad 6 oktober 2023 / Ändrad 12 oktober 2023

Skao lyfter Svenska kyrkan som attraktiv arbetsplats för unga

Lördagen 30 september följde bilagan Framtidens trainee och arbetsmarknad med i Dagens Nyheter. I bilagan medverkade Skao med redaktionell annons.

–Meningsfullhet, hållbarhet, att göra skillnad och att få arbeta med det en tror på utgör attraktiva aspekter hos en arbetsgivare för morgondagens arbetstagare. Det säger Anna von Malmborg, utvecklingschef och samordnare av arbetsmiljöfrågor inom Skao. Hon fortsätter:

–Det här erbjuder Svenska kyrkan och det kommer finnas jobb att söka.  Skao vill bidra till att öka kännedomen och medvetenheten om Svenska kyrkan som en arbetsgivare att räkna med i framtiden för unga och människor på arbetsmarknaden. Därför bidrog vi med en redaktionell annons i en bilaga till Dagens Nyheter den 30 september.

Länk till bilagan Framtidens trainee och arbetsmarknad