Till innehållet Till undermeny

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation är arbetsgivar- och serviceorganisation för anställda och förtroendevalda inom Svenska kyrkans församlingar, pastorat och stift. Vi ger råd och utbildar i arbetsgivar- och arbetsmiljöfrågor. Vi tecknar kollektivavtal för Svenska kyrkan.

1. HR-dagen 2024

Publicerad 3 juni 2024

nu öppnar anmälan till HR-dagen 2024. i år som två halvdagar via Teams.

2. Tisdag 4 juni lanserar vi www.skao.se

Publicerad 31 maj 2024

Automatisk ompekning från gamla adressen

3. Bara 5 dagar kvar till gemensamt forum för kyrkoherdar och ordförande/vice ordförande

Publicerad 29 maj 2024

Du har väl anmält dig? Annars går du miste om fördjupning om det nya löneavtalet och om samtal om chefers arbetsmiljö i Svenska kyrkan.

4. Undersökning av kyrkoherdars arbetsmiljö

Publicerad 17 maj 2024

Inom kort kommer Malmö universitet att skicka ut en digital enkät till alla kyrkoherdar i Svenska kyrkan. Enkäten rör den organisatoriska och sociala arbetsmiljön för kyrkoherdar.

5. Ducatus - er medlemstidning har gått till tryck

Publicerad 7 maj 2024

Tema: ideellt medarbetarskap samt verksamhetsberättelsen för år 2023.

Kontakt

Varmt välkommen att kontakta Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation i arbetsgivarfrågor såsom arbetsrätt, lön, arbetsmiljö och alla kollektivavtalsfrågor.

Vad arbetsgivaren behöver veta

Som arbetsgivare i Svenska kyrkan har du ett viktigt uppdrag. Här kan du läsa mer om de frågor du behöver känna till.

Kyrkorådet som styrelse

Kyrkoordningen anger att kyrkorådet är styrelse i pastorat och i församling som inte ingår i ett pastorat.

Utbildningar och medlemsaktiviteter

På plats, på distans, online! Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder en mängd olika medlemsaktiviteter och utbildningar för att främja kunskap, förståelse och sammanhang för arbetsgivare och arbetsgivarföreträdare inom Svenska kyrkan.

Medlemsservice

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisations uppgift är att bistå Svenska kyrkans arbetsgivare i deras uppdrag.

Medlemstidningen Ducatus finns även på webben!

Erbjuder er arbetsgivare och chefer inom Svenska kyrkan fördjupande artiklar och reportage om arbetsgivarfrågor lite snabbare, lite enklare och mer regelbundet. Ingår i medlemsavgiften till Skao.

Hitta snabbt

Kontakt

Utbildningar och medlemsaktiviteter

Ansök om inloggning i webbhandboken Vera

Vera - en unik webbhandbok om arbetsrätt, arbetsmiljörätt, lön, kollektivavtal med mera för Svenska kyrkan. Inloggning ingår i medlemsavgiften till Skao.