Arboga Medeltidsdagar: vårt program

Fira medeltiden tillsammans med oss och många andra i stan! Hela programmet till Arboga Medeltidsdagar hittar du på www.arbogamedeltid.se! Alltid fri entré hos oss.

Barnens park
Ta med dig en vuxen, kom in till parken och lek! Här kan du leka och rita, bygga och läsa, göra smycken och prova hästen.
Kyrkparken, bredvid Heliga Trefaldighets kyrka
Torsdag-lördag kl. 11:00-16:30

Franciskus trädgårdscafé
Alla dagar kl. 11:00-13:00

Kort guidning i kyrkan (på svenska)
Alla dagar kl. 11:30-11:45

Middagsbön
Alla dagar kl. 12:15

Franciskus och Klara - en utställning
Alla dagar kl. 10-18

Franciskusvandring och dubbning i kyrkan
Fransciskusvandringarna riktar sig till barn och ungdomar och till de som önskar få vara med om en spännande resa i Franciskus fotspår. Med lek, teater och allvar tar vi oss av de stora frågorna om miljö, fred och rättvisa. Vandringen avslutas med dubbning för de som vill.
Tordag och fredag kl. 15:30

Drop-in-dop
En härlig möjlighet för barn, ungdomar och vuxna att döpas utan några större förberedelser. Vi ordnar med präst, musiker och lokal – och bjuder på enkelt dopfika! Välkommen in:
Lördag 10 augusti
mellan kl. 13-15
S:t Nicolai kyrka

Konserter i Heliga Trefaldighets kyrka

Torsdag till lördag kl. 17:00, alltid fri entré.

“Borrowed, not stolen” med Woodpeckers Recorder Quartet
Musikaliska impulser från när och fjärran som levereras av fyra virtuosa blockflöjtister: Pernille Petersen (Danmark), Caroline Eidsten Dahl (Norge9, Katarina Widell (Sverige) och Kate Hearne (Irland).

Fredagen
”Lutans svansång” med Magnus Andersson, luta
Tysk musik från barockens höst med verk av Weiss, Conradi, Kellner och Hagen.
Magnus Andersson, 13-korig barockluta.

Lördagen
Medeltidskonsert med Arboga Barock
Arboga Barock: Elisabet Anderberg (traversflöjt), Elin Jauring (sång), Jesper Harryson (barockoboe), Sven Jauring (violin och sång,) Jonas Franzon (cello) och Birgitta Rosenquist Brorson (cembalo).
Medarrangör Sparbanken Västra Mälardalen

Planera ditt besök:
Hela programmet dag för dag

Klicka dig fram till vecka 32 och välj datumet (t.ex. Onsdag 7) för att visa händelserna från just den dagen: