Välj livet - en meditationsandakt den 10/9 kl. 18:00

Nyhet Publicerad Ändrad

En stund av stillhet och gemenskap i S:t Nicolai kyrka, där vi samlas för att minnas och hedra de som inte längre är med oss.

Den 10 september är den internationella suicidpreventiva dagen, instiftad av Världshälsoorganisationen (WHO), för att belysa det globala arbetet med att förhindra självmord. Varje år tar nästan 800 000 människor sina egna liv, vilket motsvarar en person var 40 sekund. Detta påverkar individer, familjer och samhällen världen över – inklusive oss här i Arboga. Dagen syftar till att öka medvetenheten om självmord och de åtgärder som kan tas för att minska risken, samt att ge stöd till dem som kämpar med psykisk ohälsa.

Vi vill bjuda in dig till "Välj livet - en meditationsandakt" i S:t Nicolai kyrka. Denna meditationsandakt är en möjlighet för oss att samlas i tystnad och gemenskap för att minnas och hedra de personer som inte längre är med oss. Genom att tända ljus, lyssna på stillsam musik och delta i meditation kan vi tillsammans skapa ett utrymme för reflektion, hopp och helande.

Andakten är öppen för alla, oavsett om du har förlorat någon nära till självmord, vill visa ditt stöd för de drabbade eller bara behöver en stunds stillhet och eftertanke. Vi finns här för dig, vare sig du behöver någon att prata med, söker stöd eller bara vill vara en del av en stöttande gemenskap.

Låt oss tillsammans skapa en stund av omtanke och gemenskap.

Varmt välkommen!

Tisdagen 10 september kl. 18:00