Församlingspedagog (eller liknande) 100% till Åre församling

Kom till oss och jobba med ungdomar och unga vuxna

Åre församling, ”församlingen bland fjällen”, söker församlingspedagog (eller liknande) 100%

Jesus sade: ”…gör alla folk till lärjungar”

Du är välkommen som församlingspedagog till Åre pastorat och Åre församling – kyrkan nära himlen. Här kommer du att bli en viktig kugge i ett arbetslag på tio personer. Som en av Kristusbärararna blir din speciella uppgift att arbeta och utveckla verksamheterna kring lärande och undervisning.

Verksamheten spänner över alla åldrar, men framförallt ligger fokus på ungdomar och unga vuxna. Församlingen ligger i det vackra Åredalen, Sveriges alpina centrum. Här finns chanser till annan form av friluftsliv året runt – eller varför inte bara njuta stilla av det vackra som Guds fingeravtryck format i fjällen.

I tjänsten ingår

Samverkan mellan kyrka och skola

Konfirmandverksamhet

Dopuppföljning

Unga ledare

Kolloverksamhet

Medverka i församlingens barnkörer

Samtalsgrupp

Tjänsten har idag några fasta punkter, men det finns goda chanser till att påverka verksamheten utifrån de talanger, gåvor eller behov som du har eller ser.

I regel är det vanlig dagtjänstgöring som gäller, men arbete på kvällar, helger och viss lägerverksamhet kan förekomma.

Som pedagog kommer du även att vara spindeln i nätet i Åre pastorats barn- och ungdomsteam. Meriterande är om du har den formella utbildningen till församlingspedagog, men även annan pedagogisk utbildning och bakgrund kan komma i fråga.

Tillträde: Till hösten eller enligt överenskommelse

Körkort och bil är ett krav

Tillhörig Svenska kyrkan

Ansökan med personligt brev, CV, referenser samt löneanspråk skall vara Åre pastorat till handa senast 19 juli.

Adress: Åre pastorat, Kyrkvägen 2, 83731 Järpen eller

mail: are.pastorat@svenskakyrkan.se

Märk din ansökan ”Pedagog Åre församling”.

Frågor om tjänsten besvaras av:

Församlingsherde: Phär Karpas, 0647-618403

mail:  phar.karpas@svenskakyrkan.se