Foto: Margareta Andersson

Musik och körer

Att sjunga är roligt, hälsosamt och ger en gemenskap med andra. Det ger glädje åt både utövare och åhörare! Vi har många olika körer som erbjuder körsång för nästan alla behov och alla åldrar. Varje vecka övar deltagare från sex år och uppåt! Kom och var med i någon av våra körer och i gemenskap!

En körkväll kan vara en egen stund att göra något man tycker om, en mötesplats, en gemenskap med tid att dela tankar om vardagen, glädje och sorg, tro och tvivel. Kostnadsfritt att delta.

Arvidsjaurs kyrkokör

Övar onsdagar kl. 18.30 i församlingshemmet i Arvidsjaur.

QArvidsjaurs kyrkokör
Foto: Elin Högberg

Arvidsjaurs kyrkokören är den största av församlingens körer. Den medverkar mest i gudstjänster i kyrkan och sjunger då vanligen kyrkomusik. Men medverkar även i andra sammanhang och kan då sjunga profan musik och visor.

Georgy Terekhov 0960-478 08

Credo

För dig som tycker om att sjunga och går i åk. 2 och uppåt. Vi övar på tisdagar jämna veckor kl 14:15-15:15 på Tallbackaskolan.

Vi har precis börjat träna på att sjunga tvåstämmigt och har roliga övningar.

Foto: Lena Jakobsson Lundgren

Credo är alltid med på våra Gudstjänster för små och stora (GSS) och precis som ett fotbollslag, så har vi alla en uppgift i kören och vi tycker det är viktigt att man är med på alla uppsjungningar.

Nu väntar en höst med global fest, luciatåg och julkonsert!

Lena Jakobsson-Lundgren 0960-478 20 mail: lena.j.lundgren@svenskakyrkan.se

Ellinor Stenlund 0960-478 14 mail: ellinor.stenlund@svenskakyrkan.se

E m m a u s

InJoy byter från och med höstterminen 2018 både namn och genre. Vi heter numera E m m a us , vilket är namnet på platsen där Jesus träffade lärljungarna första gången efter han uppstod.

E m m a u s  reportoar är blandad, både svenska och engelska, gospel, psalmer och det vad vi tycker om!

Vi sjunger trestämmigt och har framförallt roligt tillsammans.

Alla från högstadiet och uppåt är välkomna att vara med i kören.

Vi övar på tisdagar mellan 18:30 - 20:30 i stora salen i församlingshemmet i Arvidsjaur.

Hösten 2018 har vi framförallt första advent och julkonserten som vi övar inför!

Kören kommer att sjunga allt från gospel och pop till mer traditionella tongångar.

Lena Jakobsson Lundgren 0960-478 20 mail: lena.j.lundgren@svenskakyrkan.se

Ellinor Stenlund 0960-478 14 mail: Ellinor.stenlund@svenskakyrkan.se

Katarina Johansson

Glommersträsks barnkör

För närvarande gör barnkören ett uppehåll

Ellinor Stenlund 0960-478 14

Glommersträsks kyrkokör

Övar torsdagar kl. 19.00 i Glommersträsk kyrka.

Glommersträsk kyrkokör

Georgy Terekhov 0960-478 08

Moskosels sångkör

Övar måndagar kl. 18.30  i Moskosels kyrka.

Moskosels sångkör
Foto: Margareta Andersson

Trea van Diijken 070-292 35 43

Seniorkören

Övar onsdagar kl. 10.00 i andaktsrummet på församlingshemmet i Arvidsjaur.

Seniorkören
Foto: Elin Högberg

Välkommen att sjunga i Seniorkören. Seniorkören i Arvidsjaur finns för den som kommit upp i åren (vi har dock ingen nedre åldersgräns) och är ledig på dagtid.
Vi sjunger andligt och profant, enkla visor och glada psalmer och medverkar på dagledigträffar, gudstjänster m.m

Varmt välkommen!

Katarina Johansson 070-3258395